اگر رویای قدم زدن بر صحنه ی مد را دارید، باید بدانید که حضور در این صحنه نیازمند یادگیری مداوم و به روز ماندن است. در دنیایی که به سرعت متحول می شود، هرچه مهارت های بیشتری داشته باشید، بهتر می توانید خلاقیت خود را ابراز و استعدادهایتان را شکوفا کنید. یادگیری مهارت های جدید نه تنها شما را در زمینه های مختلف متخصص تر می کند، بلکه جایگاه فعلی تان را نیز ارتقا می دهد.
پیدا کردن یک موسسه تخصصی و معتبر هم با وجود آموزشگاه های متعدد در این حوزه، کار چندان آسانی نیست. در ادامه قصد داریم شما را با یک مدرسه تخصصی فشن آشنا کنیم که دوره های متنوعی ارائه می دهد. بیایید به این فرصت آموزشی نگاهی دقیق تر بیندازیم و ببینیم چگونه می تواند برای راه اندازی کسب وکار و حتی پیشرفت شغلی تان کمک کننده باشد.
مدرسه فشن چیست؟
مدرسه فشن، یک آموزشگاه تخصصی در حوزه ی مد و فشن است که برای علاقه مندان و فعالان این صنعت، دوره های آموزشی برگزار می کند. این مدرسه بنا دارد که افراد علاقه مند و مشتاق به حضور در بازار کار فشن را برای ورود به این صنعت آماده کند و از سویی مهارت های افرادی را که همین حالا در این صنعت فعالیت می کنند، ارتقا دهد تا در نهایت در جایگاه شغلی خود رشد داشته باشند. پس اگر میل دارید در یک نقطه از دنیای فشن فعالیت کنید یا همین حالا عضوی از این جامعه هستید و قصد دارید مهارت هایتان را ارتقا دهید، مدرسه فشن به شما کمک خواهد کرد.
3 دلیل برای آن که مدرسه فشن را انتخاب کنید
در دنیایی که با گزینه های زیادی برای انتخاب یک آموزشگاه مواجهیم، چرا مدرسه فشن را انتخاب کنیم؟
در ادامه، 3 دلیل برای آن که روی این مدرسه حساب کنید، آورده ایم:
1. آمادگی برای ورود به بازار کار فشن
اولین و مهم ترین دلیل این است که این مدرسه به کار می آید. به این معنا که محوریت تمام دوره ها بر اساس نیاز بازار و فضای کسب وکار است. یعنی قرار است در پایان هر دوره، هنرجویان دانش و مهارت های عملی شان را به دنیای کسب وکار گره بزنند و از آن ها در موقعیت های شغلی متناسب استفاده کنند.
2. دسته بندی آموزشی گسترده در بخش های مختلف فشن
صنعت فشن فقط محدود به طراحی لباس و پوشاک نیست. مدرسه فشن برای ارتقای تمام ابعاد این صنعت، آموزش های خود را در گستره ی وسیعی ارائه می کند تا هر فرد برای فعالیت در هر نقطه از فشن بتواند از آن استفاده کند. به این ترتیب از مرحله ی ایده پردازی تا طراحی محصول و تولید و فروش، در تمام دسته بندی های محصولی اعم از پوشاک، کیف و کفش و اکسسوری در این مدرسه آموزش پذیر است.
3. منتورهایی باتجربه از دل صنعت
مدرسان مدرسه فشن از فعالان صنعت هستند و دوره های خود را بر اساس نیاز بازار کار طراحی کرده اند.
به این ترتیب هنرجویان در مسیر آموزشی خود با چالش های واقعی دنیای کار مواجه می شوند و صفر تا صد یک پروژه را در منتور خود پیش می برند. به علاوه این نزدیکی با اهالی شناخته شده در صنعت به هنرجویان کمک می کند در پایان دوره شان یک شبکه متخصص از اهالی فشن نیز داشته باشند.
معرفی دوره های مدرسه فشن
پیش تر گفتیم که دوره های مدرسه فشن، تمام ابعاد سیستم فشن را دربرمی گیرد. به این ترتیب دوره های در چهار دسته بندی ارائه می شوند:
2.دیزاین، هنر، خلاقیت
3.کسب وکار
4.تولید
در ادامه به معرفی دوره های پاییز مدرسه خواهیم پرداخت.
دوره دیزاین فشن مفهومی
یک لباس هم می تواند یک اثر هنری باشد.
در دوره دیزاین فشن مفهومی با اصول هنرهای مفهومی آشنا خواهید شد. سپس آثار هنرمندانی را که به صورت مفهومی لباس طراحی می کنند، بررسی کرده و سبک موردعلاقه ی خود را پیدا می کنید. کانسپت پروژه ی پایانی این کلاس، بر اساس تجربه ی زیسته شما انتخاب می شود که می تواند بازنمایی بخش های عمیق تری از شما را در طراحی هایتان به تصویر بکشد.
دوره دیزاین فشن پایدار
دوره دیزاین فشن پایدار به فشن دیزاینرهای دغدغه مند کمک می کند تا فرایند طراحی پایدار را در تمام چرخه ی محصول خود، از طراحی تا تولید پیاده سازی کنند. در این دوره با انواع رویکردهای خلاق برای طراحی فشن پایدار آشنا می شوید و مهارت دیزاین مسئولانه را به دست خواهید آورد.
دوره استراتژی قیمت گذاری
یکی از مهم تریت دغدغه ی هر کسب وکاری در هر حوزه ای از جمله فشن، فروش محصولات و خدمات خود است؛ اما چه قیمتی برای چه محصولی مناسب است؟
قیمت گذاری محصول به عوامل مختلفی وابسته است؛ از دسته بندی محصول و گروه مخاطب گرفته تا پتانسیل بازار و هویت برند و عوامل دیگر. بنابراین اگر قیمت گذاری محصول، مبتنی بر استراتژی درستی نباشد، فروش محصول هم حتما با مشکل مواجه خواهد شد.
در دوره استراتژی قیمت گذاری، علاوه بر یادگیری قواعد قیمت گذاری محصول فشن، با روش های کاربردی تحلیل بازار و رقبا آشنا خواهید شد و شیوه های محاسبه ی هزینه و سود را بهتر درک می کنید.
دوره بیس و مدلسازی فشن
بیس و مدلسازی لباس یکی از مهارت های پایه ای تولید به شمار می آید که اگر با دقت انجام نشود، هزینه و زمان زیادی را به فرد یا سازمان تحمیل کند. در دوره بیس و مدلسازی فشن با شیوه های آزمایش شده و به روز بیس و مدلسازی انواع شلوار، کت و پالتو آشنا خواهید شد.
دوره طراحی زیورآلات تپستری
تپستری، دنیایی گسترده از رنگ ها و بافت ها است که شما را به فرهنگ و گذشته پیوند می دهد. برای آن دسته از هنرمندانی که دلبسته ی گره ها، سنگ ها و مکرومه هستند، تپستری فرصت خلق یک اثر هنری را فراهم می کند.
در دوره طراحی زیورآلات تپستری با ترکیب تکنیک های مختلف بافت برای طراحی کالکشن آشنا خواهید شد.
دوره پارچه شناسی
به عنوان یک فشن دیزاینر، لازم است انواع پارچه را بشناسید تا بهترین و مناسب ترین متریال را برای طراحی های خود در نظر بگیرید. اگر در مراحل ابتدایی طراحی، محصولات را با پارچه ی مناسبش دیزاین کنید، هزینه های بالا برای امتحان متریال های مختلف را کاهش داده و کیفیت بالاتری به محصول نهایی خواهید بخشید.
دوره طراحی فیگور، دست آزاد
دانش طراحی برای یک طراح فشن امر ضروری نیست اما آگاهی از آن می تواند نتیجه ی باکیفیت تری برای یک طرح رقم بزند. یادگیری اصول طراحی انواع فیگور در موقعیت های مختلف به فشن دیزاینرها کمک می کند تا جلوه ی نهایی ایده های فشنی خود را روی انواع فیگور بهتر و دقیق تر ببینند.
در این دوره با راه و روش طراحی انواع فیگور در موقعیت های مختلف آشنا خواهید شد. از این گذشته قادر خواهید بود که در هر لحظه ایده های خود را روی کاغذ بیاورید و دغدغه ی طرح اشتباه یا نامناسب را نداشته باشید.
دوره نرم افزار ایلوستریتور
اگر قرار است تنها یک نرم افزار کاربردی در فشن یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم ایلاستریتور را بررسی کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند که میان بخش های طراحی، برش و تولید، یک زبان مشترک ایجاد کنید، جزئیات بیشتری از ایده های خود را در طراحی ها نمایش دهید و درنتیجه، خطاهای اجرایی را به شکل قابل توجهی کاهش دهید و در هزینه های تولید صرفه جویی کنید. در این دوره با اصول و مهارت های استفاده از ایلوستریتور آشنا خواهید شد.
دوره ویژوال مرچندایزینگ (چیدمان فروشگاهی)
صاحبان برندهای پوشاک گاهی تصور می کنند صرف داشتن محصولات حرفه ای و خوش ساخت می توانند به موفقیت و فروش برسند اما طراحی و کیفیت همه چیز نیست!
ویژوال مرچندایزینگ، یعنی هنر دیزاین چیدمان فروشگاه و برنامه ریزی برای فضا و نمایش محصولات؛
که به صاحبان کسب وکارهای کوچک و بزرگ کمک می کند، هویت و معنای محصولات را با جلوه هایی حساب شده به مخاطبان نمایش دهند. توجه به ویژوال مرچندایزینگ در کنار این که مخاطبان هدف مندتری را به سمت محصولات یک برند جذب می کند، فروش و سود فروشگاه را نیز به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. از همین رو بسیاری از برندهای مطرح دنیا چندین ماه از سال را به برنامه ریزی برای ویژوال مرچندایزینگ فروشگاه خود اختصاص می دهند.
در این دوره اصول و تکنیک های چیدمان بصری فروشگاه ها را خواهید آموخت.
دوره دیزاین و هوش مصنوعی
مهارت کار با هوش مصنوعی در دنیای امروز، امری ضروری برای کسانی است که می خواهند در سال های آینده در صنعتی که به آن علاقه دارند، متخصص باقی بمانند. ترس و مقابله برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، طراحان را از تجربه ی کار در دنیایی با قابلیت های نامحدود محروم می کند اما برای طراحانی که از مواجهه با فناوری های جدید استقبال می کنند، توانایی کار با ابزارهای هوش مصنوعی می تواند فرصتی برای ورود به بازار کار جدید فشن باشد.
در دوره دیزاین و هوش مصنوعی با ابزارهایی که در تمام پروسه ی طراحی ،از ایده یابی تا خلق،کاربرد دارند، آشنا خواهید شد. راه و روش استفاده از این ابزارها را در صنعت یاد خواهید گرفت. اصول پرامپت نویسی را خواهید آموخت و طی پروژه های عملی، با ابزارها و نرم افزارهای تبدیل متن به تصویر و بهبود تصویر کار می کنید.
در پایان
مدرسه فشن به ایجاد تحول در صنعت فشن، هر چند آهسته و کوچک، باور دارد و تلاش می کند با همراهی افراد با انگیزه و متخصص، راه را برای کسانی که دغدغه ی ورود و ماندگاری در صنعت فشن دارند، هموارتر کند. بنابراین اگر قصد راه اندازی کسب وکاری در دنیای فشن دارید، به ساختن برند شخصی خودتان فکر می کنید یا برای توسعه ی کسب وکارتان با چالش مواجه هستید، همراه مدرسه فشن باشید و برنامه هایش را دنبال کنید.
دوره ,طراحی ,مدرسه ,خواهید ,مهارت ,دیزاین ,آشنا خواهید ,دوره دیزاین ,دسته بندی ,قیمت گذاری ,ویژوال مرچندایزینگ ,طراحی انواع فیگور ,طراحی زیورآلات تپستری ,دوره طراحی زیورآلات ,قیمت گذاری محصول